Sähköauton latauspisteet taloyhtiöön

Yksittäisestä latauspisteestä - koko latausjärjestelmään

Sähköauton latauspisteet taloyhtiöön sähköautoilevilta sähköalan asiantuntijoilta ilman kytkykauppaa tai sekavia alihankintaketjuja – aina suunnittelusta toteutukseen.

Löydämme jokaiselle taloyhtiölle sopivan latausratkaisun – ja toteutamme sen yli 4000 pysäköintipaikan latausinfran kokemuksella 

Sähköauton latauspisteet taloyhtiöön

Yksittäisestä latauspisteestä - koko latausjärjestelmään

Sähköauton latauspisteet taloyhtiöön sähköautoilevilta sähköalan asiantuntijoilta ilman kytkykauppaa tai sekavia alihankintaketjuja – aina suunnittelusta toteutukseen.

Löydämme jokaiselle taloyhtiölle sopivan latausratkaisun – ja toteutamme sen yli 4000 pysäköintipaikan latausinfran kokemuksella

Sähköauton latauspisteet taloyhtiöön kerralla kuntoon – tai pienellä rahalla alkuun

Taloyhtiöillä on erilaisia lähtökohtia ja tarpeita. evlataa avoimesti™ on tapa rakentaa uusi, pitkäikäinen latausinfra taloyhtiön hallinnoimille pysäköintipaikoille kerralla tai osissa. evlataa asunnoista™ toteuttaa saman asuntojen hallintaan kuuluville pysäköintipaikoille. Tarjoamme myös latauskartoituksia ja palvelemme osakkaita, jotka hankkivat omalla kustannuksellaan yksittäisen sähköauton latauspisteen taloyhtiöön.

Sähköauton latauspisteiden suunnittelu taloyhtiöön - Katse elinkaaressa

Olipa kyseessä yksittäisen latauspisteen asennus tai koko taloyhtiön parkkipaikan kattavan latausjärjestelmän rakentaminen, edellyttää sähköauton latauspisteiden toteuttaminen taloyhtiöön aina suunnittelua. 

Kun tavoite on toteuttaa latausvalmius kerralla kaikille taloyhtiön pysäköintipaikoille, niin suunnittelu painottuu teknisempään sähkösuunnitteluun. Mitä vähemmällä lähdetään liikkeelle, sitä tärkeämmäksi muuttuu nykytilanteen kartoittaminen ja strateginen suunnittelu: 

”Mitä sitten, kun neljäs osakas haluaa sähköauton latauspisteen taloyhtiöön?”

”Miten varmistamme, että aiemmin hankitut latauspisteet eivät lennä roskiin, kun joudutaan tekemään suurempia investointeja?” 

Suunnittelu on halutun lopputuloksen täsmällistä mallintamista – Latauspisteiden suunnittelun tärkein tehtävä on mallintaa vastaus kysymykseen: ”Miten tämä toimii 5 vuoden päästä tässä taloyhtiössä?” – tai vielä pidemmänkin ajan kuluttua.

Case esimerkki - Hyvin suunniteltu, avoin latausinfra vastaa myös tuleviin tarpeisiin

”Kun lataajia oli aikaisemmin yhden käden sormilla laskettava määrä, sujui mittareiden luku ja sähkökulujen laskeminen Excelillä suht. vaivattomasti. Oli kuitenkin selvää, että latauskentän valmistumisen ja lataajien määrän kasvun myötä järjestelmää operoimaan tarvitaan latausoperaattori.”

-Kyösti Virtanen, hallituksen puheenjohtaja As Oy Sipoon Lönnborg Bostads Ab 

Suunnittelimme ja rakensimme As Oy Sipoon Lönnborg Bostads Ab:lle latausinfran sekä sähköauton latauspisteet taloyhtiöön vuonna 2024. Vuoden kuluttua käyttöönotosta taloyhtiö halusi latausoperaattorin hoitamaan laskutusta. Se oli helppo toteuttaa, koska latausjärjestelmä oli alun alkaenkin suunniteltu avoimeksi. 

Lue miten projekti meni ja miten taloyhtiö on varautunut avoimella latausjärjestelmällä sekä natiiveilla OCPP-latausasemilla tulevaisuuteen.

Vertailu eri malleista toteuttaa sähköauton latauspisteet taloyhtiöön

Taloyhtiöt voivat toteuttaa sähköauton latauspisteet taloyhtiöön eri tavoilla. Alla on kolme yleisintä mallia, jotka eroavat toisistaan kattavuuden, kustannusten ja elinkaaren näkökulmasta.

Kun vaihtoehdot näkee rinnakkain, on helpompi hahmottaa, miksi suurin osa taloyhtiöistä valitsee Avoimesti™– tai Asunnoista™-mallin – koko latausasia saadaan kerralla loppuunkäsitellyksi eikä teknisiä tai hallinnollisia riskejä nouse sen jälkeen esiin, kun sähköauton latauspisteet taloyhtiöön on kerran rakennettu. Jos lähdetään liikkeelle pienemmällä kokonaisuudella, on tärkeää tehdä se siten, että huomioidaan myös tulevaisuus.

Ensisijainen – kerralla kuntoon

Taloyhtiö hankkii latausinfran

Avoimesti™  •  Asunnoista™

Mallit
  • Avoimesti™ – yhtiön hallinnoimille paikoille ja erillisille autopaikkaosakkeille
  • Asunnoista™ – asuntojen hallinnoimille autopaikoille, laskutus asunnon sähkölaskulla

Ilman valmistajalukkoja, natiivi OCPP, kuormanhallinta, päivitettävissä.

Kattavuus pysäköintialueella

Tyypillisesti 100 % tai aluksi vain osa ja helposti laajennettavissa.

Elinkaari
  • Latausinfra kestää rakennusten koko elinkaaren
  • Useita latausasemavaihtoehtoja ja latausoperaattoreita: Ei riskiä konkursseista tai kohoavista kustannuksista.
Kustannusmalli
  • Taloyhtiö hankkii latausinfran
  • Kustannushaarukka 1000 - 4000 € / autopaikka
  • Latausasemat usein osakashankintana
  • Ylläpitokustannukset valitun operaattorin mukaisesti Avoimesti™-mallissa ja 0 € Asunnoista™ -mallissa
Toissijainen – välimalli

Taloyhtiö teettää muutokset lämmityskaapelointiin

Lämmityskaapeleista™  

Malli

Lämmityskaapeleista™ – hyödynnetään nykyinen autolämmityskaapelointi niin pitkälle kuin mahdollista sovitteiden, keskusmuutosten sekä kuormanhallinnan avulla minimoiden hävikki tulevaa, lopullista latausinfraa ajatellen.

Hyvä silta 2–3 vuodeksi, mikäli painetta kotilatauksen järjestämiseksi on, mutta budjetti on tiukalla.

Kattavuus pysäköintialueella

Kattaa yleensä noin 30 – 40 % pysäköintipaikoista.

Elinkaari
  • Välimalli n. 3–5 vuotta riippuen taloyhtiön autolämmityskaapeloinnin tilanteesta sekä lataajien määrän kasvusta.
  • Päivitettävissä myöhemmin Avoimesti™ -malliin
Kustannusmalli
  • Pieni aloituskustannus, enintään muutama tuhat euroa kartoitukseen, sähkökeskuksen muutoksiin, kuormanhallintaan ym.
  • Sovitteet ja muutokset vain satasia per autopaikka
  • Ei tarvetta kaivuutöille
Viimeinen vaihtoehto

Latauskartoitus ja osakasmuutokset

Strategia latauspisteiden hyödyntämiseksi tulevaisuudessa  

Mallit
  • Latauskartoitus taloyhtiölle – faktaa päätöksentekoon. Määritetään osakasmuutosten suurin mahdollinen määrä nykytekniikan huolellisen kartoittamisen perusteella
  • Yksittäisi latauspisteitä Osakkaan hankkimana.

Kun taloyhtiö ei vielä investoi.

Kattavuus pysäköintialueella

Kattaa yleensä 10-30 % autopaikoista.

Elinkaari
  • 1-3 vuotta. Riippuu osakasmuutosten määristä. Ei joustoa, koska ei yhteistä kuormanhallintaa.
  • Fiksusti valitut OCPP-latausasemat hyödynnettävissä myöhemmin taloyhtiön latausinfrassa.
Kustannusmalli
  • Kartoitus: Maksaa taloyhtiölle satasia
  • Strategia ja hallinto: Isännöitsijän tai/ja hallituksen työpanos.
  • Osakasmuutos: osakas maksaa oman latauspisteensä. Kulutetun sähkön laskutus yleensä manuaalisesti.

Paljonko sähköauton latauspisteet taloyhtiöön maksavat? Tee latausinfralle budjetti laskurimme avulla

Kustannuslaskuri – uuden latausinfran rakentaminen

Avoimesti™ / Asunnoista™
Skaalaetu kasvaa noin 40 paikkaan asti (max −20 %).

Arvio

€/paikka (haarukka)
Yhteensä (min–max)
Skaalaetu
Suuntaa-antava arvio. Tarkka hinta selviää suunnittelulla ja kartoituksella.

Miten hinta määräytyy?

  • Halli / autokatos (ei kaivuutöitä): 1 000–1 500 €/paikka
  • Autokatos (vaatii kaivuutöitä): maapohjan perushinta 1 850–2 350 €/paikka (≈150 € edullisempi kuin piha)
  • Pihapaikat (kaivuu): maapohjan perushinta 2 000–2 500 €/paikka
  • Asfaltti / pihakivetys (vain kaivuutapauksissa):
    • ≤ 15 paikkaa: +2 500 € / projekti
    • > 15 paikkaa: +150 € / paikka

Paikkamäärän kasvaessa n. 40 paikkaan asti yksikköhinta alenee lineaarisesti noin −20 %. Yli 40 paikassa käytetään −20 % alennusta.

Huomaathan, että pihakivetyksen ja asfaltoinnin kustannusvaikutusta voidaan arvioida vain hyvin karkeasti.

Yhtälailla pienessä, alle 10-15 autopaikan latausinfrassa jokin yksittäinen seikka, kuten pitkä reitti sähköpääkeskukselta parkkipaikalle voi nostaa hintaa merkittävästi. Suuremmissa latausinfroissa yksittäiset seikat tasoittuvat paremmin autopaikkakohtaisten hintojen keskiarvoon.

Laskuri perustuu toteuttamiimme projekteihin. Se huomioi koko latausinfran (evlataa Avoimesti™– tai evlataa Asunnoista™)  kustannukset poislukien mahdollisen sähköverkkoyhtiön liittymän korotusmaksun sekä itse latausasemat, joiden kustannus on 800 – 1600 € välillä mallista riippuen. 

Tarkan hinnan saat maksuttoman tarjouskatselmuksen kautta!

Mikäli jo laskuria käyttäessä on selvää, että latausasioiden laittaminen kerralla kuntoon menee taloyhtiösi budjetista yli, niin tutustu evlataa Lämmityskaapeleista™.

Miksi valita meidät toteuttamaan sähköauton latauspisteet taloyhtiöön?

Taloyhtiöiden sähköauton latausjärjestelmät – toteutetut kohteemme kartalla

Kartalle on poimittu rakentamamme latausinfrat, joissa autopaikkakohtainen latausvalmius on 11 kW tai enemmän.
Kartalla näkyvät vuoden 2024 loppuun mennessä toteuttamamme latausjärjestelmät – yli 4000 pysäköintipaikalle yli 200 projektissa.

Referenssit – Katso miten olemme toteuttaneet sähköauton latauspisteet taloyhtiöihin

evlataa Avoimesti - Avoin latausinfra

Sähköauton latauspisteet taloyhtiöön toteutettuna 4 kpl Vestel Smart OCPP-latausasemat

Latausinfra taloyhtiön hallinnoimille autopaikoille tai erillisille autopaikkaosakkeille. 

evlataa Avoimesti™ on sähköautoilevien sähköalan asiantuntijoiden suunnittelema latausinfra, jonka kanssa et jää loukkuun yhden valmistajan tai taustajärjestelmän kanssa. Avoimelle OCPP-protokollalle optimoituun latausinfraan voidaan asentaa useiden valmistajien latausasemia, joiden äly voidaan valita useista eri latausoperaattoreista. Siksi se on taloyhtiön latausinfra, joka kestää 2050-luvulle asti.

evlataa Asunnoista - Latauskustannukset asunnon sähkölaskulle

Kotitalouden sähköauto latauksessa omakotitalon seinään asennetusta latausasemasta

Latausinfra asuntojen hallintaan kuuluville pysäköintipaikoille. 

evlataa Asunnoista™ on kehitetty niille taloyhtiöille, joissa autopaikat ovat asuntojen hallinnassa tai joissa kullekin asunnolle muuten kuuluu kiinteästi autopaikka.

Latausasemien sähkönsyöttö suunnitellaan ja rakennetaan asuntokohtaisten sähkömittarien takaa, jolloin kukin asukas maksaa autonsa latauksen asuntonsa sähkölaskulla aivan, kuten muunkin asuntonsa sähkönkulutuksen – suoraan sähköverkko- ja energiayhtiöille. Rakentamisen jälkeen hallinnolliset kustannukset taloyhtiölle ovat siis vain 0 € 

evlataa Lämmityskaapeleista - Sähköauton latauspisteet taloyhtiöön ilman uusia kaapeleita

Sähköauton latauspisteet taloyhtiöön asennettuna autolämmityskaapeloinnin rinnalle sovitteeseen. Laitteina Garo Entity Pro

Autolämmityskaapeloinnista latausinfraksi

evlataa Lämmityskaapeleista™ on ratkaisu taloyhtiöille, jossa paine kotilatauksen järjestämiseksi on jo kova, mutta tuleva julkisivuremontti tai LVI-saneeraus pitävät budjetin tiukalla. 

Järjestelmä suunnitellaan siten, että hävikki jää minimaaliseksi, kun taloyhtiö jokusen vuoden kuluttua rakennuttaa myös pysäköintialueen kaapeloinnin vastaamaan sähköautoilun tarpeita.

Usein kysytyt kysymykset - Sähköauton latauspisteet taloyhtiöön - Valinta ja rakentaminen

Kustannus on tyypillisesti 1 000–4 000 € / autopaikka riippuen autopaikkojen määrästä ja kaivuutöistä. Laskuristamme saat suuntaa-antavan arvion siitä, paljonko maksaa sähköauton latauspisteet taloyhtiöön.

Lisätietoa löytyy myös artikkelistamme ”Paljonko maksaa sähköauton latausasema taloyhtiöön”

Autopaikkojen ollessa erillisiä autopaikkaosakkeita tai asuntojen hallintaan kuuluvia, on yleensä kustannustehokkainta rakentaa latausinfra kerralla kaikille. Näin varmistetaan myös yhdenvertaisuus

Jos autopaikat ovat taloyhtiön hallinnassa, niin sähköauton latauspisteet taloyhtiöön voidaan tehdä aluksi vain osalle autopaikoista ja hyvällä suunnittelulla varautua laajentamaan taloyhtiönlatausinfraa myöhemmin. Katso tästä referenssikohteemme, jossa toteutettiin latausinfra 20 pysäköintipaikalle ja varauduttiin laajentamaan sitä tulevaisuudessa.

Yksittäisen latauspisteen lisääminen on yleensä enintään muutaman tunnin työ.

Kun sähköauton latauspisteet taloyhtiöön rakennetaan kerralla kaikille autopaikoille, niin projekti kestää yleensä parista viikosta pariin kuukauteen riippuen mm. autopaikkojen määrästä.

Markkinoilla on latausjärjestelmiä, jotka ovat riippuvaisia laitevalmistajan pilvipalveluista. Samoin jotkut latausoperaattorit toimivat kytkukaupalla. Me toteutamme vain avoimia, natiiveihin OCPP-latausasemiin perustuvia latausjärjestelmiä, joten voit olla huoletta. Tarjolla on useita eri latausoperaattoreita ja latausasemamalleja, jotka saadaan toimimaan keskenään yhdessä.

Varaa ilmainen tarjouskatselmus ja asiantuntija-arvio

Ensimmäinen askel taloyhtiönne kotilatausmahdollisuutta kohti on tarjouspyyntö ja maksuton hankesuunnittelumme.
 

Parhaimmillaan säästät tuhansien eurojen konsulttipalkkiot, mikäli meidän ratkaisumme vakuuttaa sinut. Tiedämme kokemuksesta, että suunitteluprosessikin käy helpoiten, kun valitset kerralla kumppanin, joka pystyy myös rakentamaan latausjärjestelmäsi aina valmiiksi asti.

Maksuton tarjouskatselmus sekä alla kerrottu palvelukuvaus koskee kohteita, joissa tavoitteena on rakentaa uusi latausinfra vähintään kahdeksalle autopaikalle.

Pienemmissä kohteissa tai projekteissa myyntipäällikkömme suunnittelee taloyhtiön kanssa räätälöidyn lähestymistavan.

1. Asiakas täyttää lomakkeen ja liittää siihen tarvittavat dokumentit


Aika arvio asiakkaalta

15-30 minuuttia

Tarvitsemme sähköverkkoyhtiöltä tietoja sähköliittymästänne, että voimme määrittää sähköjärjestelmänne kapasiteetin ja sitä kautta vaadittavat toimenpiteet latausten toteutukselle.

Pyydämme parkkihallin tai pysäköintialueen pohja- tai asemapiirustuksia, että voimme suorittaa massalaskennan mahdollisimman tarkasti sekä siksi, että saamme siitä pohjan havainnollistaa tarjottavaa ratkaisua teille.

2. Olemme teihin yhteydessä tarjouskatselmuksen sopimiseksi

Tapaaminen voidaan tavallisesti varata aikaisintaan kahden viikon päähän, jotta olemme ehtineet saada sähköverkkoyhtiöltä tarvittavat tiedot ennen tapaamista.

3. EV tekee tapaamisen esivalmistelut


Aika arvio meiltä

n. 60 minuuttia

Me analysoimme sähköverkkoyhtiön tiedot sekä lähettämänne piirustukset ennen tapaamista, joten tiedämme kohteestanne jo paljon ennen tapaamista. Laaja taustatutkimus helpottaa ratkaisuehdotuksen laatimista.

4. Tapaaminen kohteessa


Aika arvio asiakkaalta ja meiltä

n. 60 – 120 minuuttia

Tarkempi tarvekartoitus

Keskustelemme, millainen tarve teillä on sähköautojen lataukselle. Kuinka monta käyttäjää? Onko käyttäjiä tarvetta laskuttaa? Kuinka nopeasti käyttäjien tulee voida ladata? (Tämä osuus onnistuu myös etänä)

Kohdekatselmus
Tutkimme huolellisesti parkkipaikat, kaapelireitit sekä keskukset.

Tapaamiset pyritään aloittamaan aamupäivällä, että pääsemme tuoreeltaan, vielä saman päivän aikana jatkamaan ratkaisuehdotuksen suunnittelemista. Jos tapaaminen järjestetään aamulla, toimitamme ratkaisuehdotuksen jo saman päivän aikana.

5. Ratkaisuehdotuksen laatiminen


Aika arvio meiltä

4 – 12h

Teemme yhteenvedon keskustelumme sekä kohdekatselmuksen pohjalta, määritämme ratkaisut sekä kustannukset ja lähetämme teille ratkaisuehdotuksen.

5.1 Ratkaisuehdotuksen läpi käyminen


Aika arvio asiakkaalta ja meiltä

30-90 minuuttia

Usein on järkevää vielä käydä päätöksentekoon osallistuvien tahojen kanssa yhteisesti ehdotus läpi esimerkiksi Teams-palaverilla, että voimme olla varmoja siitä, että olemme samalla aaltopituudella projektin yksityiskohdista.

6. Asiakkaan päätöksenteko

Olemme tehneet kaikkemme, että päätöksentekonne olisi helppoa, mutta aika-arviota emme tähän kohtaan osaa antaa.

Asiakas tekee päätöksen hankinnasta.

Laitoimme tahallaan myös meidän teidän hyväksenne käyttämän ajan tähän. Toivomme siitä vastineeksi teiltä vielä muutamaa minuuttia, sillä toivomme teidän ilmoittavan meille tilauksen lisäksi myös, mikäli päätöksenteko lykkääntyy tai mikäli hanketta ei olisi päätettykään toteuttaa.

1. Tilaus

Asiakas ilmoittaa hankkeen tilauksesta sähköpostitse, joka on virallinen lähtölaukaus projektille. Varsinainen sopimus toimitetaan ja allekirjoitetaan sähköisesti.

2. Toteutusneuvottelu

Käymme läpi mahdolliset kysymykset ja sovimme alustavasta aikataulusta sekä tarvittavien tahojen tiedottamisesta.

Osoitamme teille projektipäällikön, joka huolehtii projektista valmistumiseen asti. Kommunikaatio pysyy jouhevana, kun teidän tarvitsee asioida vain yhden yhteyshenkilön kanssa.

3. Toteutussuunnittelu

Sähkösuunnittelijamme laatii suunnitelmat mm. uusista sähkökeskuksista sekä sijoitteluista. Projektipäällikkömme laatii turvallisuussuunnitelman sisältäen työryhmälle ja ulkopuolisille tehtävät riskien arvioinnit sekä työskentelyalueen rajauksen.Samalla varmistetaan tavarantoimittajien aikataulumahdollisuudet.

Suurimpia aikataulutukseen vaikuttavia tekijöitä ovat sähkökeskusten toimitusaika, joka vaihtelee parista viikosta pariin kuukauteen yleisen kysynnän mukaan sekä sähköverkkoyhtiöltä mahdollisesti tarvittavat toimenpiteet esimerkiksi uuden liittymän hankkimisessa tai vanhan liittymän vahvistamisessa.

4. Aikataulutus ja tiedottaminen

Projektipäällikkömme sopii kanssanne tarkasta asennusaikataulusta. Tähän mennessä hän on suunnitellut työn etenemisen siten, että autopaikat olisivat pois käytöstänne mahdollisimman vähän aikaa. Lisäksi tiedotamme taloyhtiölle arviot aikataulusta.

5. Urakointi

Urakkatyöryhmämme toteuttaa hankkeen projektipäällikkömme johtamana. Pääsääntöisesti urakkatyöryhmämme on työmaalla ”yhteen menoon” niin kauan, että latausasemat ovat käyttövalmiina ennen kuin siirtyvät seuraavalle työmaalle.

Vaativimmissa kohteissa saatamme tehdä ennakkoon esimerkiksi valmistelevia töitä, kuten koteloiden avauksia tai kaivuuojia, mikäli niistä on erikseen sovittu.

Teemme oman yrityksen palkatulla henkilöstöllä mm. kaivuutyöt, sähköasennustyöt sekä timanttiporaukset palokatkot. (Kaikki sähköasentajamme ovat myös sertifioituja palokatkoasentajia).

Saatamme käyttää alihankkijoita laajempiin asfaltin paikkauksiin sekä satunnaisesti tarvittaviin kirvesmiestöihin.

6. Viimeistelyt

Latausasemat ovat turvallisesti käytössänne heti urakkatyöryhmän lähdettyä työmaalta. Ennen kuin lähdemme, annamme kattavat ohjeet järjestelmän käyttöön sekä luovutamme kaikki tarvittavat loppudokumentit.

Asennuksen jälkeen teetämme vielä sähköturvallisuuslain mukaisen varmennustarkastuksen valtuutetulla tarkastajalla 3kk kuluessa käyttöönotosta.

Saatamme myös tehdä esimerkiksi asvaltointia sekä nurmikon istuttamista latausasemien käyttöönoton jälkeen, koska hoitamalla niitä kootusti useamman kohteen kanssa saamme teille kustannusetua. Viimeinen maksuposti lankeaa maksettavaksi toki vasta, kun kaikki työt on tehty.

7. Takuu

Mikäli ei muuta ilmoiteta, niin kaikessa toimittamassamme on kahden vuoden takuu. Tekniikassa on aina ollut ja tulee aina olemaan vikoja, mutta ne hoituu vain ilmoittamalla niistä meille, jolloin huolehdimme täysin esimerkiksi latausaseman takuuvaihdosta.

Teidän ei tarvitse asioida kolmansien osapuolten kanssa.

Ota yhteyttä ja pyydä räätälöity tarjous

Täytä yhteydenottolomakkeemme, niin asiantuntijamme ovat teihin yhteydessä. Sovitaan etäpalaveri tai tapaaminen taloyhtiössänne tarjouskatselmuksen yhteydessä, ja aloitetaan yhdessä taloyhtiönne latausratkaisun suunnittelu.
 
Askarruttaako jokin? Kysy vapaasti:
Samu Peltonen, Myyntipäällikkö
Yritysten ja taloyhtiöiden latausasemaprojektit
samu.peltonen@evoy.fi
p. 0400 413 394 / myös WhatsApp

Pyydä tarjous tästä

"*" näyttää pakolliset kentät

Vaihe 1 / 3

Hyväksythän evästeet ennen lomakkeen täyttämistä. Muokkaa evästeasetuksia tästä

Lomakkeen täyttämisestä ei tule taloyhtiöllenne mitään kuluja.
Tarjouskatselmuksemmekin on aina maksuton, kun tavoitteena on rakentaa uusi latausinfra vähintään kahdeksalle autopaikalle.
Pienempienkin kohteiden ja projektien osalta saat myyntipäälliköltämme selkeän ehdotuksen etenemismalleista kustannuksineen.