Sähköauton lataus parkkihallissa

Kokonaisvaltaiset latausratkaisut jokaiseen parkkihalliin – Ilman kytkykauppoja

Parkkihalliin suunnitellut latausjärjestelmät sähköautoilevilta sähköalan asiantuntijoilta ilman kytkykauppaa tai sekavia alihankintaketjuja – aina suunnittelusta toteutukseen.

Sähköauton lataus parkkihallissa

Kokonaisvaltaiset latausratkaisut jokaiseen parkkihalliin – Ilman kytkykauppoja

Parkkihalliin suunnitellut latausjärjestelmät sähköautoilevilta sähköalan asiantuntijoilta ilman kytkykauppaa tai sekavia alihankintaketjuja – aina suunnittelusta toteutukseen.

Sähköautojen määrä tuplaantuu joka vuosi – On siis aika toimia!

Sähköautojen latauspisteet ovat olleet pitkään tapetilla. Suomen autokanta sähköistyy vuosi vuodelta ja EU:n suunnalta tulee painetta latausmahdollisuuden järjestämiselle.

Olet jo saattanutkin huomata, miten parkkihallin puolen miljoonan kilometrin paremmalla puolella rymistelevät “kartanovolvot” muuttuvat yksi kerrallaan uudenkarheiksi sähköautoiksi.

Kun taloyhtiön yhteinen pysäköintihalli alkaa täyttyä akkukäyttöisistä menopeleistä, on aika tehdä päätöksiä:

Hankitaanko kunnon laturit vai katsotaanko läpi sormien kun parkkihallin sähköautot ovat lämmitystolppien nokassa ympäri vuoden tai salaa kiinni siivouspistorasiassa?

Meiltä saat

Miksi hankkia latausjärjestelmä parkkihalliin?

Mitä tyytyväiset asiakkaamme sanovat meistä

Ikioma latausasema ilman kytkykauppoja ja kalliita kuukausimaksuja

Kun tilaat latausjärjestelmän Energiavahdilta, saat ikioman itsenäisen järjestelmän, joka toimii ilman kolmannen osapuolen pilvipalveluita eikä ole riippuvainen tietyn yrityksen tai ohjelmiston elinkelpoisuudesta. 

Meidän rakentamaamme järjestelmään voit ottaa haluamasi latausoperaattorin ja halutessasi pääset siitä myös eroon

Kun parkkihallin latausjärjestelmää ei ole sidottu kolmannen osapuolen ekosysteemiin, et maksa penniäkään palvelumaksuja, etkä lataustarpeen kasvaessa ole sidottuna tietynmerkkisiin latauspisteisiin. 

Vaikka Turbo-Saabilla paikalle kolistelevien myyntitykkien puheet edullisista kuukausimaksuista ja älykkäistä pilvipalveluista voivat kuulostaa houkuttelevalta, jätetään niiden riskit usein kertomatta.

Edulliselta vaikuttava hintakaan ei ole välttämättä ikuinen; määräaikaisen sopimuksen jälkeen hinta voi pahimmillaan jopa moninkertaistua.

Mitä jos pilvipalvelu kaatuu tai sen taustalla oleva firma menee nurin? Tuhansilla euroilla hankitut latauspisteet muuttuvatkin hetkessä SER-jätteeksi.

Asentaja työn touhussa

EV Lataa intohimosta sähköautoiluun

Kun valitset EV Lataan, valitset kumppanin, jonka toiminta perustuu aitoon intohimoon edistää sähköautoilua Suomessa.

Kokenut tiimimme koostuu paitsi kokeneista sähköasennusalan asiantuntijoista, myös pitkän linjan sähköautoilijoista, jotka tietävät varsin hyvin, mikä toimii ja mikä ei.

Voitkin kysyä itseltäsi: Luottaisitko latauspistemyyjään, joka ei edes itse aja sähköautolla?

Olemme yli 10 vuoden ajan asentaneet sähköautojen latausratkaisuja niin suurin kuin pieniin taloyhtiöihin: ympäri Suomea löydät yli 2000 toteuttamaamme latauspistettä, joista jokainen kertoo tinkimättömästä laadusta ja ammattitaidostamme.

Millä EV Lataa? – Ratkaisut parkkihalleihin

evlataa paikallisestiPLUS™

evlataa paikallisestiPLUS™ on kokonaan uusi latausinfra, joka rakennetaan palvelemaan taloyhtiötä vuosikymmeniksi. Sen keskeisimmät toiminnot, kuten kuormanohjaus toimivat täysin paikallisesti jopa ilman internetyhteyttä. Verkkoon kytkemällä saat veloituksetta käyttöösi lukuisia lisäominaisuuksia, kuten pörssisähköohjauksen ja kattavat raportit.

Järjestelmään voidaan myös helposti liittää operaattori, esimerkiksi eParking tai Wattery hoitamaan lataajien laskuttamista.

evlataa lämmityskaapeleista™

Mikäli ette ole vielä valmiita isompaan remonttiin ja hallistanne löytyy autolämmitysrasiat, ottaa evlataa lämmityskaapeleista™ niistä kaiken mahdollisen irti tehokasta ja turvallista latausta varten. Se tarjoaa lähes samat ominaisuudet, kuin evlataa paikallisestiPLUS™.

Autolämmityskaapeloinnin tehonkesto ei toki mahdollista riittävää latausta läheskään koko parkkihallin autokantaa ajatellen, mutta yleensä sillä pärjätään 20-40 % sähköautokantaan asti verrattain pienellä investoinnilla. 

Koska me inhoamme SER-jätettä, evlataa lämmityskaapeleista™ on suunniteltu siten, että se voidaan myöhemmin päivittää evlataa paikallisestiPLUS™:ksi.

Yksittäiset latauspisteet osakasmuutoksena

Jos parkkihallissa on vain kourallinen sähköautoilijoita eikä taloyhtiö ole valmis investoiman kokonaisvaltaiseen latausinfraan, voidaan lataus toteuttaa myös osakasmuutoksina.

Tällöin autopaikan haltija vastaa henkilökohtaisesti latausaseman hankkimisesta ja kuluista.

Latausasemia ei voi kuitenkaan mennä ominpäin hankkimaan, sillä asennus vaatii aina selvityksen parkkihallin sähköjärjestelmän nykytilasta ja vapaasta kapasiteetista sekä taloyhtiön luvan.

Varaa ilmainen tarjouskatselmus ja asiantuntija-arvio

Ennen kuin hassaat taloyhtiösi rahoja konsulttiruletista esiin pyörähtävään diesel-Passatilla ajelevaan ”asiantuntijaan”, kutsu meidät paikalle täysin maksuttomaan tarjouskatselmukseen.

Sähköautojen kokeneina asiantuntijoita suunnittelemme taloyhtiönne parkkihalliin sopivimman ratkaisun. Suunnittelusta emme pyydä euroakaan, vain hetken aikaanne ja pääsyn sähköpääkeskukseen.

Parhaimmillaan säästät tuhansien eurojen konsulttipalkkiot, mikäli meidän ratkaisumme vakuuttaa sinut. 

Maksuton tarjouskatselmus sekä alla kerrottu palvelukuvaus koskee kohteita, joissa tavoitteena on rakentaa uusi latausinfra vähintään kahdeksalle autopaikalle.

Pienemmissä kohteissa tai projekteissa myyntipäällikkömme suunnittelee taloyhtiön kanssa räätälöidyn lähestymistavan.

1. Asiakas täyttää lomakkeen ja liittää siihen tarvittavat dokumentit


Aika arvio asiakkaalta

15-30 minuuttia

Tarvitsemme sähköverkkoyhtiöltä tietoja sähköliittymästänne, että voimme määrittää sähköjärjestelmänne kapasiteetin ja sitä kautta vaadittavat toimenpiteet latausten toteutukselle.

Pyydämme parkkihallin tai pysäköintialueen pohja- tai asemapiirustuksia, että voimme suorittaa massalaskennan mahdollisimman tarkasti sekä siksi, että saamme siitä pohjan havainnollistaa tarjottavaa ratkaisua teille.

2. Olemme teihin yhteydessä tarjouskatselmuksen sopimiseksi

Tapaaminen voidaan tavallisesti varata aikaisintaan kahden viikon päähän, jotta olemme ehtineet saada sähköverkkoyhtiöltä tarvittavat tiedot ennen tapaamista.

3. EV tekee tapaamisen esivalmistelut


Aika arvio meiltä

n. 60 minuuttia

Me analysoimme sähköverkkoyhtiön tiedot sekä lähettämänne piirustukset ennen tapaamista, joten tiedämme kohteestanne jo paljon ennen tapaamista. Laaja taustatutkimus helpottaa ratkaisuehdotuksen laatimista.

4. Tapaaminen kohteessa


Aika arvio asiakkaalta ja meiltä

n. 60 – 120 minuuttia

Tarkempi tarvekartoitus

Keskustelemme, millainen tarve teillä on sähköautojen lataukselle. Kuinka monta käyttäjää? Onko käyttäjiä tarvetta laskuttaa? Kuinka nopeasti käyttäjien tulee voida ladata? (Tämä osuus onnistuu myös etänä)

Kohdekatselmus
Tutkimme huolellisesti parkkipaikat, kaapelireitit sekä keskukset.

Tapaamiset pyritään aloittamaan aamupäivällä, että pääsemme tuoreeltaan, vielä saman päivän aikana jatkamaan ratkaisuehdotuksen suunnittelemista. Jos tapaaminen järjestetään aamulla, toimitamme ratkaisuehdotuksen jo saman päivän aikana.

5. Ratkaisuehdotuksen laatiminen


Aika arvio meiltä

4 – 12h

Teemme yhteenvedon keskustelumme sekä kohdekatselmuksen pohjalta, määritämme ratkaisut sekä kustannukset ja lähetämme teille ratkaisuehdotuksen.

5.1 Ratkaisuehdotuksen läpi käyminen


Aika arvio asiakkaalta ja meiltä

30-90 minuuttia

Usein on järkevää vielä käydä päätöksentekoon osallistuvien tahojen kanssa yhteisesti ehdotus läpi esimerkiksi Teams-palaverilla, että voimme olla varmoja siitä, että olemme samalla aaltopituudella projektin yksityiskohdista.

6. Asiakkaan päätöksenteko

Olemme tehneet kaikkemme, että päätöksentekonne olisi helppoa, mutta aika-arviota emme tähän kohtaan osaa antaa.

Asiakas tekee päätöksen hankinnasta.

Laitoimme tahallaan myös meidän teidän hyväksenne käyttämän ajan tähän. Toivomme siitä vastineeksi teiltä vielä muutamaa minuuttia, sillä toivomme teidän ilmoittavan meille tilauksen lisäksi myös, mikäli päätöksenteko lykkääntyy tai mikäli hanketta ei olisi päätettykään toteuttaa.

1. Tilaus

Asiakas ilmoittaa hankkeen tilauksesta sähköpostitse, joka on virallinen lähtölaukaus projektille. Varsinainen sopimus toimitetaan ja allekirjoitetaan sähköisesti.

2. Toteutusneuvottelu

Käymme läpi mahdolliset kysymykset ja sovimme alustavasta aikataulusta sekä tarvittavien tahojen tiedottamisesta.

Osoitamme teille projektipäällikön, joka huolehtii projektista valmistumiseen asti. Kommunikaatio pysyy jouhevana, kun teidän tarvitsee asioida vain yhden yhteyshenkilön kanssa.

3. Toteutussuunnittelu

Sähkösuunnittelijamme laatii suunnitelmat mm. uusista sähkökeskuksista sekä sijoitteluista. Projektipäällikkömme laatii turvallisuussuunnitelman sisältäen työryhmälle ja ulkopuolisille tehtävät riskien arvioinnit sekä työskentelyalueen rajauksen.Samalla varmistetaan tavarantoimittajien aikataulumahdollisuudet.

Suurimpia aikataulutukseen vaikuttavia tekijöitä ovat sähkökeskusten toimitusaika, joka vaihtelee parista viikosta pariin kuukauteen yleisen kysynnän mukaan sekä sähköverkkoyhtiöltä mahdollisesti tarvittavat toimenpiteet esimerkiksi uuden liittymän hankkimisessa tai vanhan liittymän vahvistamisessa.

4. Aikataulutus ja tiedottaminen

Projektipäällikkömme sopii kanssanne tarkasta asennusaikataulusta. Tähän mennessä hän on suunnitellut työn etenemisen siten, että autopaikat olisivat pois käytöstänne mahdollisimman vähän aikaa. Lisäksi tiedotamme taloyhtiölle arviot aikataulusta.

5. Urakointi

Urakkatyöryhmämme toteuttaa hankkeen projektipäällikkömme johtamana. Pääsääntöisesti urakkatyöryhmämme on työmaalla ”yhteen menoon” niin kauan, että latausasemat ovat käyttövalmiina ennen kuin siirtyvät seuraavalle työmaalle.

Vaativimmissa kohteissa saatamme tehdä ennakkoon esimerkiksi valmistelevia töitä, kuten koteloiden avauksia tai kaivuuojia, mikäli niistä on erikseen sovittu.

Teemme oman yrityksen palkatulla henkilöstöllä mm. kaivuutyöt, sähköasennustyöt sekä timanttiporaukset palokatkot. (Kaikki sähköasentajamme ovat myös sertifioituja palokatkoasentajia).

Saatamme käyttää alihankkijoita laajempiin asfaltin paikkauksiin sekä satunnaisesti tarvittaviin kirvesmiestöihin.

6. Viimeistelyt

Latausasemat ovat turvallisesti käytössänne heti urakkatyöryhmän lähdettyä työmaalta. Ennen kuin lähdemme, annamme kattavat ohjeet järjestelmän käyttöön sekä luovutamme kaikki tarvittavat loppudokumentit.

Asennuksen jälkeen teetämme vielä sähköturvallisuuslain mukaisen varmennustarkastuksen valtuutetulla tarkastajalla 3kk kuluessa käyttöönotosta.

Saatamme myös tehdä esimerkiksi asvaltointia sekä nurmikon istuttamista latausasemien käyttöönoton jälkeen, koska hoitamalla niitä kootusti useamman kohteen kanssa saamme teille kustannusetua. Viimeinen maksuposti lankeaa maksettavaksi toki vasta, kun kaikki työt on tehty.

7. Takuu

Mikäli ei muuta ilmoiteta, niin kaikessa toimittamassamme on kahden vuoden takuu. Tekniikassa on aina ollut ja tulee aina olemaan vikoja, mutta ne hoituu vain ilmoittamalla niistä meille, jolloin huolehdimme täysin esimerkiksi latausaseman takuuvaihdosta.

Teidän ei tarvitse asioida kolmansien osapuolten kanssa.

Uusin refenssikohde

Uusin artikkeli

Ota yhteyttä ja pyydä räätälöity tarjous

Täytä yhteydenottolomakkeemme, niin asiantuntijamme ovat teihin yhteydessä. Sovitaan palaveri, ja aloitetaan yhdessä taloyhtiönne parkkihallin latausratkaisun suunnittelu.

Pyydä tarjous tästä

    Lomakkeen täyttämisestä ei tule mitään kuluja.
    Tarjouskatselmuksemmekin on aina maksuton, kun tavoitteena on rakentaa uusi latausinfra vähintään kahdeksalle autopaikalle.
    Pienempienkin kohteiden ja projektien osalta saat myyntipäälliköltämme selkeän ehdotuksen etenemismalleista kustannuksineen.